Mobily prozradily cestovní zvyklosti turistů | 2012 CzechTourism

Zadavatel: CzechTourism


Zatímco cestování tuzemských turistů je charakteristické střídáním týdenních cyklů, příjezdy zahraničních turistů prázdninový a týdenní rytmus tolik neovlivňuje. Pro klíčové příhraniční trhy je charakteristický zájem o návštěvu lokalit v blízkosti společné hranice a památek UNESCO. Vypovídají o tom nejnovější data z unikátního výzkumu, která v budoucnu pomohou zásadním způsobem ovlivnit vyrovnávání sezonality v regionech.

V České republice dosud ojedinělý výzkum cestovatelských zvyklostí domácích a zahraničních turistů s využitím zbytkových dat mobilních operátorů realizovala v minulých měsících agentura CzechTourism. Na základě informací o registraci SIM karet mobilních telefonů do sítě v okolí vybraných turistických atraktivit získali analytici podrobné informace o chování domácích i zahraničních turistů.

„Tak podrobný popis chování turistů v konkrétních lokalitách jsme dosud neměli k dispozici. Jedná se o novinku v marketingovém výzkumu cestovního ruchu,“ uvedl generální ředitel agentury Rostislav Vondruška. Získaná data podle něj umožní zvýšit efektivnost marketingových kampaní a podpořit tak vyrovnávání sezonality a týdenního cyklu v regionech.

Pro domácí cestovní ruch především v horských lokalitách je totiž charakteristické střídání cyklů pracovního dne a víkendu, které mají na svědomí domácí turisté. Zahraniční turisté naopak navštěvují regiony i během pracovního týdne a pomáhají tak tento cyklus vyrovnávat. „Nyní máme konečně k dispozici skutečně podrobná data, která nám umožní potenciál tohoto jevu využít,“ uvedl Vondruška. Agentuře podle něj také pomohou informace o vlivu konkrétních akcí na návštěvnost příslušných lokalit.

Výzkum také pomohl popsat rozdíly mezi jednotlivými typy atraktivit. Například u památek UNESCO se mnohem méně projevuje týdenní cyklus, než u horských lokalit. Na základě dat z mobilů analytici také zjistili, jaké turisty přitahují určité typy atraktivit. Ve vybraných lokalitách navíc srovnání dat z mobilů s údaji o prodaných vstupenkách umožní zjistit, kolik turistů si zaplatilo vstupné do památky samotné, a kolik jich zůstalo „před hradbami“.

Agentura CzechTourism díky nové technologii výzkumu získala také podrobné informace o chování domácích turistů či o vývoji návštěvnosti jednotlivých lokalit. Výzkum byl zaměřen na horské lokality, lázeňská města, památky UNESCO a vybrané turistické atraktivity.

Klíčová slova: mobil návštěvnost lokality data

licenčním ujednáním


Zapojte se do soutěže o nejlepší studentskou práci

Výzkumy CzechTourism Vám i v letošním roce nabízí jedinečnou možnost jak zvýšit své šance při hledání uplatnění na trhu práce po ukončení studia.

Přihlaste svou bakalářskou či diplomovou práci do soutěže a dostaňte se mezi deset nejlepších, kteří budou mít možnost prezentovat své nápady zástupcům odborné veřejnosti, nebo rovnou vyhrajte týdenní stáž na některém ze zahraničních zastoupení agentury CzechTourism !

Podmínky pro přihlašování soutěžních prací


 

dovolená v České republice saldo efektivita nabídka diplomová práce aktivita znalost tržby struktura potenciál aktivit cestovního ruchu spokojenost průvodce marketing služeb management destinace mystery shopping 2. čtvrtletí 3. čtvrtletí trvale udržitelný rozvoj Hradecko