Mobily prozradily cestovní zvyklosti turistů | 2012 CzechTourism

Zadavatel: CzechTourism


Zatímco cestování tuzemských turistů je charakteristické střídáním týdenních cyklů, příjezdy zahraničních turistů prázdninový a týdenní rytmus tolik neovlivňuje. Pro klíčové příhraniční trhy je charakteristický zájem o návštěvu lokalit v blízkosti společné hranice a památek UNESCO. Vypovídají o tom nejnovější data z unikátního výzkumu, která v budoucnu pomohou zásadním způsobem ovlivnit vyrovnávání sezonality v regionech.

V České republice dosud ojedinělý výzkum cestovatelských zvyklostí domácích a zahraničních turistů s využitím zbytkových dat mobilních operátorů realizovala v minulých měsících agentura CzechTourism. Na základě informací o registraci SIM karet mobilních telefonů do sítě v okolí vybraných turistických atraktivit získali analytici podrobné informace o chování domácích i zahraničních turistů.

„Tak podrobný popis chování turistů v konkrétních lokalitách jsme dosud neměli k dispozici. Jedná se o novinku v marketingovém výzkumu cestovního ruchu,“ uvedl generální ředitel agentury Rostislav Vondruška. Získaná data podle něj umožní zvýšit efektivnost marketingových kampaní a podpořit tak vyrovnávání sezonality a týdenního cyklu v regionech.

Pro domácí cestovní ruch především v horských lokalitách je totiž charakteristické střídání cyklů pracovního dne a víkendu, které mají na svědomí domácí turisté. Zahraniční turisté naopak navštěvují regiony i během pracovního týdne a pomáhají tak tento cyklus vyrovnávat. „Nyní máme konečně k dispozici skutečně podrobná data, která nám umožní potenciál tohoto jevu využít,“ uvedl Vondruška. Agentuře podle něj také pomohou informace o vlivu konkrétních akcí na návštěvnost příslušných lokalit.

Výzkum také pomohl popsat rozdíly mezi jednotlivými typy atraktivit. Například u památek UNESCO se mnohem méně projevuje týdenní cyklus, než u horských lokalit. Na základě dat z mobilů analytici také zjistili, jaké turisty přitahují určité typy atraktivit. Ve vybraných lokalitách navíc srovnání dat z mobilů s údaji o prodaných vstupenkách umožní zjistit, kolik turistů si zaplatilo vstupné do památky samotné, a kolik jich zůstalo „před hradbami“.

Agentura CzechTourism díky nové technologii výzkumu získala také podrobné informace o chování domácích turistů či o vývoji návštěvnosti jednotlivých lokalit. Výzkum byl zaměřen na horské lokality, lázeňská města, památky UNESCO a vybrané turistické atraktivity.

Klíčová slova: mobil návštěvnost lokality data

licenčním ujednáním


Zapojte se do soutěže o nejlepší studentskou práci

Výzkumy CzechTourism Vám i v letošním roce nabízí jedinečnou možnost jak zvýšit své šance při hledání uplatnění na trhu práce po ukončení studia.

Přihlaste svou bakalářskou či diplomovou práci do soutěže a dostaňte se mezi deset nejlepších, kteří budou mít možnost prezentovat své nápady zástupcům odborné veřejnosti, nebo rovnou vyhrajte týdenní stáž na některém ze zahraničních zastoupení agentury CzechTourism !

Podmínky pro přihlašování soutěžních prací


 

podnikání Jizerské hory hodnocení spokojenosti územní veřejná správa cestovní kancelář počet přenocování spotřební chování Severní Morava turisté Praha statistika tolerance regiony turistická informační centra